Vietnamese loempia's - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Isabel Mosk - WaarBenJij.nu Vietnamese loempia's - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Isabel Mosk - WaarBenJij.nu

Vietnamese loempia's

Door: Isabel

Blijf op de hoogte en volg Isabel

04 Mei 2008 | Vietnam, Hanoi

Hier een berichtje vanuit Vietnam!

Vanuit India ben ik naar Bangkok gegaan. Thailand was echt een verademing na het hectische India. Hier kwam ik tevens mijn Engelse reismaatjes Seb & Elisa weer tegen. We hebben hier diverse multi-culti dingen gedaan, waaronder de bekende fietstocht door Bangkok! In Bangkok zijn we tevens het nachtleven ingedoken. Dit erg komisch en gezellig, met name door de ladyboys! Thailand is erg relaxed reizen! Vooral wanneer je op het station aankomt en er geen mensen naar je toe komen voor een hotel, een tour, of iets anders.

23 februari vloog ik naar Hanoi. Willemijn kwam ongeveer tegelijk aan, Haar eerste vlucht was gecancelled, doordat de co-piloot was ziek geworden. Zij had dus een reis van 24 uur achter de rug. We zijn direct naar onze heerlijke luxe hotel gegaan. Willemijn had dit voor de eerste 2 dagen geboekt! Bedankt Wil! Dit was echt een luxe: lichtbad, mini-bar, tv, etc... De eerste avond hebben we dan ook heerlijk van deze luxe dingen gebruik gemaakt!

Hanoi is hectisch, heel veel brommers (gelukkig rijden ze hier rechts)! Hier zijn we wezen multi-culti’n, o.a. Hanoi Hilton bezocht! Daarna zijn we richting Sapa gegaan. Dit is in het noorden van Vietnam en dan ook een stuk kouder. Ik dacht dat ik alle koude steden en plaatsen wel gehad had, maar nee. Hier kwamen de lange broeken weer tevoorschijn, gelukkig een charmantere dan voorheen! In Sapa hebben we een lief meisje (Xi, 22 jaar) van een hill tribe ontmoet. Zij had ons de volgende dag uitgenodigd om haar dorp en huis te bezoeken. Het huisje was erg klein en primitef. Zij woont hier met haar man ( Tang, 24 jaar) en drie kinderen. We hebben bij haar geluncht. Het eten werd vers gemaakt waar wij bij waren. Aan het eind van de middag zijn Willemijn en ik voor haar en haar familie gaan shoppen. We hebben haar een tas vol spullen gegeven. Ze was zo blij! Dat maakte ons weer blij!

Na Sapa zijn we richting Halong Bay gegaan. Hier hebben we een dag op een boot geslapen. ‘s Avonds gezellig kaart spelletjes gedaan met 2 guys from Chili en 2 meiden uit Israël. We dachten dat we karaoke hadden op de boot, maar helaas hebben wij de verkeerde boot uitgekozen. Op de andere boten leek het een en al party, maar bij ons ging de crew al vroeg slapen. Daarnaast was er een dame van de crew aan boord die het woord gastvrijheid niet kent. Zij werd door ons dan ook bekroond als the witch of the boat!

Na Halong zijn we weer terug gegaan naar Hanoi om onze Queensday te vieren. Willemijn had oranje versieringen meegenomen, waaronder een mooie tiara. De Vietnamezen moesten telkens lachen toen wij voorbij liepen. Koninginnenacht hebben we gevierd met 2 Amerikanen, Sty en Jonathan. We hebben hun ontmoet op de nachttrein van Sapa naar Hanoi. Toevallig hadden Willemijn en ik het er die dag over dat we iemand uit New York moesten ontmoeten voor een slaapplek en wie kwamen we tegen: 2 medical students uit New York! In de trein flink wezen netwerken (was niet zo moeilijk) en gevraagd om Queensday met ons te vieren. Uitgelegd dat dit een hele eer is! Het was erg gezellig! De mannen hebben onze versieringen om gedaan en wij hebben een goedkoop avondje uit gehad. Wij mochten niks betalen, dank je wel heren!

De volgende dag vetrok onze nachtsleeper naar Hoi An. Ik dacht dat ik nooit meer een nachtsleeper hoefde te nemen, maar helaas was dit de enige optie. Ik lag voorin op het onderste bed. Het leek net of ik met twee Vietnamezen in één bed lag. Eentje lag namelijk naast mij in het gangpad. Rond 03.00 uur dacht ik eindelijk in slaap te vallen, ging de chauffeur de radio aan zetten. Kortom een lange nacht! Willemijn lag boven mij te slapen met d'r oordopjes in en ooglapjes op en heeft iets meer slaap gehad. In de ochtend moesten we van bus wisselen. Aangezien de Vietnamezen efficiënt werken op hun manier, lagen al onze spullen nog in de andere bus terwijl deze weg reed. Het woord communicatie komt ze niet bekend voor.

Na Sapa zijn we naar Hoi An gegaan. Dit is tailor paradise. We hebben dan ook veel kleding en schoenen laten maken. De kleding zier er goed uit! De schoenen zijn ook mooi geworden. Enige nare ervaring is dat een van de schoenenwinkels mijn schoenen niet goed gemaakt had. Ik gaf aan dat dit niet de bedoeling was. Gevolg was dat deze man uit zijn dak ging. Daarvoor was hij al uit zijn dak aan het gaan tegen een jongen en nu was ik aan de beurt. Hij dreigde met de politie en wij gaven aan dat zij mochten komen. Doordat we weinig tijd hadden (moesten onze bus halen) hebben we maar 100.000 dong ( 4 euro) teruggekregen. Op een gegeven moment ben ik ook uit mijn dak gegaan. Deze man werd namelijk zo agressief! Mijn eerste woede uitbarsting!

Op het moment zitten we in Saigon. We zijn vandaag aangekomen na een 24-urige busreis. Helaas moeten we morgen alweer vertrekken vanwege onze planning. Morgenochtend varen we via de mekong naar Cambodja.

Veel liefs Isabel

Ps, de foto’s (waaronder een aantal grappige koninginnedag foto’s) volgen later.

  • 04 Mei 2008 - 16:14

    Wil:

    goed verwoord ies! en er zijn geen andere woorden voor: wat een eikels zijn die vietnamese loempiavouwers!
    op naar cambodja!!!!!!

  • 04 Mei 2008 - 16:38

    Karin:

    Hey Isabel
    Je ontmoet zo wel een zeer bonte verzameling mensen, hè!? Van de witch (of bitch)of the boat, tot een tiranieke schoenmaker..... Valt me al met al mee dat dit pas je eerste "uitbarsting" was, je hebt toch al het nodige voor je kiezen gekregen.
    Gelukkig hebben de positieve, leuke, gezellige, aparte en gekke ontmoetingen de overhand.
    Was wéér leuk te lezen allemaal.

    Dikke kus en knuf, Karin.

  • 04 Mei 2008 - 17:52

    Esther:

    Hey Isabel, leuk al die bekende verhalen uit Vietnam te lezen! Wij dachten ook dat we gingen karaoken op de boot bij Halong Bay, maar helaas was dit inderdaad niet aanwezig. En iedereen ging ook 8 uur slapen, terwijl we de muziek van een andere boot op de achtergrond hoorde... Veel plezier in Cambodja! x


  • 05 Mei 2008 - 16:18

    Paula:

    He meiden!!
    Ben benieuwd naar jullie kleding!!! Super dat het daar zo geregeld is (behalve dan die schoenen......)

    Tot snel!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Isabel

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 36816

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 07 Juli 2015

Een nieuwe avontuur!

04 Oktober 2007 - 12 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: