India, het land waar alles mogelijk is! - Reisverslag uit New Delhi, India van Isabel Mosk - WaarBenJij.nu India, het land waar alles mogelijk is! - Reisverslag uit New Delhi, India van Isabel Mosk - WaarBenJij.nu

India, het land waar alles mogelijk is!

Door: Isabel

Blijf op de hoogte en volg Isabel

16 April 2008 | India, New Delhi

Vandaag is mijn laatste dag in India. Vanavond vetrek ik naar Bangkok!

India heeft een bijzondere indruk op mij achtergelaten. In India is reizen niet zomaar reizen. Het is tevens een spirituele reis die je maakt. Het land heeft vele culturen, religies en goden waar je uit kunt kiezen. Bovendien is het een land wat geen onmogelijkheden kent, want alles is mogelijk hier! Aan het begin was het wennen. De mannen die je met hun ogen uitkleden, de riksja drivers die maar al te graag geld aan je willen verdienen, de heilige koe die boven alles gaat, het spicy eten, de armoede en bedelaars, de drukte op straat elke dag, de vrouwen in hun regenboog kleurige sari's, het continu onderhandelen over prijzen (hier ben ik nu specialist in geworden), het ja-geknik met hun hoofd naar links en rechts (aan het begin dacht ik dat ze telkens nee zeiden), de heerlijke lassi's, de bollywoodcultuur, het voordringen bij de kassa's en het postkantoor, het christendom in Goa en Kerala gemixed met het Hindoeisme in Rajasthan en niet te vergeten de moslims die verspreid door het land leven, de parsi's, de sikhs en nog veel meer culturen die naast elkaar leven en de hoeveelheid humor die je nodig hebt om hier te reizen. Kortom een totaal ander land dat ik gewend ben, maar I love it!

Mijn laatste verhaal eindigde in Goa/Arambol. Vanuit Arambol ben ik samen met Elisa en Seb (mijn twee vrienden uit the UK) naar Baga gegaan. Dit is hét toeristische gedeelte van Goa! Hier vind je voornamelijk Russen. De strandtenten zijn a la Bloemendaal. Een DJ draait hier de traditionele muziek van Goa, Goa Trance!! Tja, wat moet ik erover zeggen. Ik denk dat iedereen hier DJ kan worden. Als je op je Apple wat tunes aan elkaar kan schroeven, dan kan je hier zo aan de slag. De muziek was voor mij niet van hoogstaande kwaliteit. Maar gelukkig hedden ze Fedde Le Grand! Een aantal nummers van hem werden dan ook op één avond gedraaid! Happy me! Beter dan Goa trance! Helaas hebben we geen illegale raveparty kunnen vinden. Na twee dagen als de echte toerist te hebben uitgehangen, was het voor ons dan ook de hoogste tijd om te vetrekken!

De volgende bestemming in Goa was Colva. Hier was ik namelijk uitgenodigd om in het huis van Ben (nog een vriend uit the UK) zijn vader te verblijven. Bij aankomst in Colva kwamen we erachter dat deze plaats met name uit Package toeristen bestaat. Gelukkig kwam ik snel in contact met Ben & Tim en konden we alle drie in het huis verblijven. Het eerste dat we bij aankomst deden was een duik in het zwembad. Ben en Tim hadden die dag een auto gehuurd en vroegen of wij die avond meegingen naar Hampi. We dachten alle drie eingelijk niet na en zeiden meteen Ja!

In een Suzika Alto begon ons 16-urig avontuur. Elisa, Seb en ik achterin en Ben en Tim als drivers voorin. We kwamen er al snel achter dat deze auto niet bij een officeel autoverhuur bedrijf gehuurd was, maar bij een vriend van een vriend van het appartementencomplex. Haha.
Onze gepimte suzuki had geblindeerde ramen, wat goed is geweest, aangezien de politie graag buitenlanders aanhoudt. Deze rit was bijzonder! We hebben over wegen gereden waar je normaal gesproken een four-wheel drive voor nodig hebt. We hebben in totaal 10 dode dieren gezien en 15 omgeslagen trucks die gewoon naast de weg liggen. Een uur voordat we Hampi naderde reden we over een snelweg waar tevens een truck omgevallen was. Het gevolg was dat wij 6 uur om moesten rijden, omdat de snelweg pas de volgende dag weer toegankelijk was. Gelukkig hadden we een uitgebreide keuze uit muziek ;-) Goa Trance (wat Ben en Tim wakker hield en mij alleen maar meer liet inzien wat voor F... muziek dit is), Kerst muziek (niet mij favo muziek in april), Dubstep van Seb (wat redelijk was), en mijn favoriete bollywood cd Race (waar de jongens niet van hielden en waar Elisa en ik juist vrolijk van werden). Gelukkig heb ik mijn Ipod en gevoel voor humor, want de 16 uur in de auto heb ik ervaren als een groot komisch avontuur. Bij aankomst in Hampi waren we zo uitgeput, dat het multi-culti'n de eerste dag er niet echt van kwam. De dagen daarna hebben we dit ingehaald en zijn we tevens heerlijk wezen zwemmen in het lake. De terugreis was net zo spectaculair als de heenreis. Echter kon Tim niet rijden, omdat zijn portomonne in Hampi gestolen was. Halverwege de terugreis dacht Seb dat we in de nacht achter na gezeten werden door de politie. Hierdoor werd iedereen paranoïde, aangezien Tim toen stiekem aan het rijden was. Bleek gewoon een truck te zijn. Hierdoor stopte we even om rust te krijgen. Toen keek Ben voor de grap onder de auto en dacht hij dat we de hele onderkant gesloopt hadden. Hierdoor was de stemming in de auto de laatste paar uur erg somber. Bij aankomst in Goa hebben we gelijk de onderkant laten checken bij een garage. De monteurs zagen niks. Wij waren allemaal erg opgelucht. Maar met name Ben, die zag zijn verdere reis aan zich voorbij gaan. De reis heeft in totaal 36 uur geduurd. We zijn in totaal 42 uur in Hampi geweest. Maar het was me een super leuk avontuur!

Na Hampi hebben we een aantal dagen lekker genoten van het zwembad, het eten, het echte Engelse ontbijt en het zwembadfeestje in Colva. Hierna zijn Seb, Elisa en ik verder gegaan naar onze laatste bestemming in Goa, Paloleum. Paloleum is backpackersparadise. De stranden zijn mooi, het eten is lekker en de sfeer is relaxed. Na Paloleum ben ik als eerste richting Kerala vertrokken. Er waren namelijk geen genoeg plaatsten in de trein. Seb en Elisa konden pas de volgende dag vetrekken.

De eerste bestemming in Kerala was Kochin. Kochin is vroeger van onze Duthies geweest. Hier heb ik dan ook een Ducth palace en cemetery bezocht. Wat Goa en Kerala bijzonder maakt is de natuur en het christendom. Overal zie je kerken, mariabeelden, jezusbeelden, etc. Het geloof is hier zeer intens, erg apart is dat. Na Kochin zijn we met z'n drieën verder gegaan naar Alleppy. We kwamen in een gezellig hostel terecht, waar we de eerste avond gelijk een geslaagde alcoholishe avond met diverse reizigers hadden. Hier hebben we twee gezellige Aussie girls ontmoet, waar we uiteindelijk een houseboat mee gehuurd hebben. Een houseboat is een boot dat door de backwaters vaart en waar je overnacht. De backwaters zijn indrukwekkend mooi om te zien. Halverwege de dag ging het hard regenen waardoor alle beschermhoezen te voorschijn werden getoverd. Nu leek het dek van het boot net een podium. Na het heerlijk avondeten en de vele vokaatjes hebben we allen onze muzikale talenten vertoond op het "podium". Tijdens deze avond zijn er diverse fimpjes gemaakt, helaas kan ik deze niet op mijn weblog zetten. Wellicht de volgende keer. Na ons houseboat avontuur zijn wij verder gegaan naar Varkala. Hier zijn we veel bekenden tegen gekomen. Varkala was zon, zee, strand en voor Elisa en Seb ziek zijn. Na Varkala zijn we naar Trivandrum gegaan. Vanuit hier ging onze laatste nachttrein in India naar Chennai. Gisteren zijn we flink wezen shoppen en hebben we alles op de post gedaan. Seb en Elisa hadden gisterenavond hun vlucht naar Bangkok. Ik zie hen morgen weer in Bangkok!

In Bangkok verblijf ik een paar dagen om mijn visum voor en vlucht naar Vietnam te regelen. 23 april komt mijn vriendinnetje Willemijn aan in Hanoi. Samen gaan wij Vietnam en Cambodja verkennen! Ik heb er ontzettend veel zin in! Na een maand Engelse humor kijk ik uit naar Nederlandse grappen :-) Ik heb nog minder dan twee maanden te gaan. De tijd gaat ontzettend snel en ik wil nog lang niet naar huis. India heeft mij als land dingen anders laten inzien. Ik wil zeker terug naar India! Het liefst naar het Noorden, naar Dharmasala, waar de Daila Lama een paar keer per jaar vrije lessen geeft!

Dit was het weer voor nu! Ik ga nu mijn laatste curry eten!

Veel liefs vanuit incredible India!
Isabel

• 16 April 2008 - 11:29

Bregje:

Super weer Ies! Erge mooie foto's allemaal!
    Liefs Breg

• 16 April 2008 - 11:48

Ans Kortekaas:

Geweldig, Isabel, mee te leven met je reis.
    groeten,
    ans

• 16 April 2008 - 12:34

Marc:

Wat gaat het snel he!
    India is ook hartstikke lekker. vooral als je aan het stand kan zitten. Dat gaan wij nu in Cambodja doen. Wij hebben helaas ook nog maar 6 weken over. We zijn nu aan het vechten of we hier in Cambodja blijven of naar Laos of Vietnam gaan. Ik wil ook nog niet terug naar dat rottige NLD. Veels te lekker hier.

Wie weet zien we elkaar nog!
    Marc

• 16 April 2008 - 17:56

Baboes:

Hoi meisje,wat een boeiende verhalen allemaal!Je schrijft het ook allemaal zo boeiend op!Ik kan niet wachten om je echt te spreken en te zien dan kan ik het allemaal aanhoren wat je heb meegemaakt en foto's bekijken...Nou geniet er nog van en ik hoop je gauw te ontvangen hier in het alsmaar warmer wordende Turkije...
    Dikke kus van ons en laat het weten als je komt ok...

• 16 April 2008 - 18:34

Paula:

He lieve Ies,

Super om weer wat van je te horen!! Ben het eens met alle andere berichten; je schrijft echt zo leuk!! Kan helemaal meeleven.
    Geniet nog van je 2 maanden reizen, het gaat inderdaad allemaal erg snel!!
    Als je terug bent gaan we serieus aan de slag om een weekendje te boeken!!! Heb je ook weer ouderwetse NL humor ;)

heeeeeel erg veel plezier nog en geef mijn favoriete stewardess een dikke knuffel als ze aankomt!

Dikke kus!

• 16 April 2008 - 20:39

Marieke De Zwart:

Hey Bella!!

Wat maak je weer een hoop mee!! En wat een mooie foto's allemaal! Ik ben blij te lezen dat je het nog steeds nog zo naar je zin hebt, stiekem niet een klein beetje heimwee??? En wat gaat het toch allemaal snel, straks moet ik je mailtjes missen en kan ik er niet meer naar uitkijken op je verhalen te lezen, dat is sip!! Nou geniet nog maar met volle teugen van alles dat je nog gaat beleven en hou ons op de hoogte hihi!!!

Het ga je goed!!!!

Dikke kus Marieke

• 17 April 2008 - 05:46

Roosje:

Wow wow wow, wat een verhaal. Blij dat je gezond bent, jaloers omdat je daar zit!Geniet nog even!
    Kz Roosje

• 17 April 2008 - 08:15

Marjolein:

Super om weer een update van je reis te lezen! Krijg zelf steeds meer de kriebels, hihi... Geweldige foto's en geniet nog van je laatste twee maanden!! Heel veel plezier in Thailand, Vietnam en Cambodja!

Liefs Mar

• 18 April 2008 - 16:56

Wil:

nog een paar dagen...... en dan samen door Vietnam en Cambodja reizen!!!! heb er zoveel zin in!! nu nog de laatste dingetjes kopen en regelen en dan het vliegtuig in!!
    we gaan er een geweldige tijd van maken ies!!! tot woensdag!!!
    x

• 19 April 2008 - 07:21

Kaboel:

Lieve Isa,
    Niet normaal, zit gewoon te kwijlen bij je foto's...is gewoon saai om te vertellen hoe het er hier aan toe gaat!
    x Kaboel

• 21 April 2008 - 15:02

Daisy:

Hey Ies,
    Helemaal geweldig joh. De tijd vliegt zeker. geniet er nog maar lekker van aankomende 2 maanden

• 21 April 2008 - 18:40

Ellie:

Hi Isabel!

Geweldig wat een verhalen & avonturen allemaal! Je maakt wat mee zeg, heb het weer met veel aandacht gelezen en bijna meebeleefd.Gaaf hoor!
    Tsjee nog maar 2 maanden dat gaat echt opeens snel. Maar nu Vietnam ebn Cambodja ook niet mis. Wat leuk voor je dat Willemijn komt. Have fun!

X El.

• 23 April 2008 - 11:39

Anja:

he is!
    eindelijk weer eens tijd om je leuke verhalen te lezen want..... ik ben weer in NL! Klinkt wel errug enthousiast zo, en dat ben ik eigenlijk niet maargoed.... Ik heb echt nog een supertijd gehad in Nepal maar dat vertel ik je allemaal binnenkort in een mailtje wel.
    Zo'n sari staat je goed trouwens! Heel veel plezier verder (zo te horen komt dat helemaal goed!)!
    liefs! anja

• 23 April 2008 - 17:33

Marloes:

Hey isa,

gaat lekker met je he!!
    Ben ik blij om.
    Geniet maar lekker hoor
    Ben nog steeds trots op je dat je dit allemaal doet.
    Hier gaat alles lekker Ronny word al echt een mannetje.

liefs Marloes
    en knuffel van Ronny.