Sawadee! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Isabel Mosk - WaarBenJij.nu Sawadee! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Isabel Mosk - WaarBenJij.nu

Sawadee!

Door: Isabel

Blijf op de hoogte en volg Isabel

28 Mei 2008 | Thailand, Bangkok

Hierbij bericht vanuit Thailand!

Na Cambodja zijn Willemijn en ik direct naar Bangkok gegaan. De bus in Cambodja was letterlijk en figuurlijk vol gepropt. Er moest zelf iemand op een plastic stoeltje naast de chauffeur zitten. Daarnaast lag het gangpad vol met backpacks. Een hele ervaring dus!

In Bangkok zijn Willemijn en ik heerlijk wezen shoppen!! We hebben een nieuwe zomergaderobe aangeschaft! Daarnaast zijn we met twee Nederlandse jongens naar een welbekende ping pong show geweest. Voor de leken die dit lezen, dit is een show waar Thaise vrouwen van alles en nog wat in hun flamoes stoppen. Wil en ik hebben met verbazing gekeken naar deze show. We lagen continu in een deuk van het lachen! De hoogtepunt was de banaan! De Nederlandse jongens konden het niet aan en verlieten de tent eerder.

De volgende dag was het voor de derde keer afscheid nemen van een vriendin van thuis. Geloof me, afscheid nemen is niet leuk en ook dit keer vond ik het niet leuk dat Willemijn wegging!

Na het afscheid nam ik de bus naar het noorden van Thailand, Chang Mai. Hier heb ik de sunday market bezocht en de volgende dag ben ik naar Pai vertrokken. In de bus had ik twee Amerikaanse en twee Engelse meiden ontmoet. Met deze meiden ben ik een paar dagen opgetrokken en met de Amerikaanse meiden heb ik een kamer gedeeld. Wij hebben scooters gehuurd en zijn door Pai gaan crossen. Onderweg diverse dingen bezocht, waaronder een waterval. De volgende dag ben ik met een olifant gaan baden. Helaas was dit er in Nepal niet van gekomen. Het baden was super leuk! Ik werd met de slurf op de olifant gezet. Daarna gingen we naar de rivier. In de rivier werd ik zes keer van de olifant af gegooid. Eén keer is leuk, twee keer is grappig, maar na 3 keer begint het irritant te worden. Na Pai ben ik weer terug naar Chang Mai gegaan. Na mijn busreis vanuit Bangkok, had ik besloten om het vliegtuig naar het zuiden te nemen.

Van Chang Mai vloog ik naar Phuket. Tja, Phuket, wat kan ik daarover zeggen. Oude Europeese mannen met Thaise vrouwen zegt genoeg. Ik ben dan ook de volgende dag naar Koh Phi Phi gegaan. Koh Phi Phi is mooi en zeer relaxed! Ik heb gezellig met Italianen opgetrokken. Italianen heb ik nog niet ontmoet tijdens mijn reis. Daarnaast ben ik wezen snorkellen en heb ik voor de rest helemaal niks gedaan, behalve genieten van de zon en het strand. Na Koh Phi Phi ben ik naar Koh Pha Ngan gegaan. Dit eiland staat bekend om haar full moon parties! Hier had ik met Caroline (Frans meisje dat ik op de vlucht naar Hanoi ontmoet heb) afgesproken. Tevens nog drie andere meiden ontmoet (Lola en Maxine uit UK en Pia uit Germany). Allemaal onafhankelijke reizigers die bijna allemaal aan het einde van hun trip zitten. Erg leuk, omdat je dan allerlei verhalen kan uitwisselen. We zijn allemaal al langer dan 6 maanden op pad. Met hen ben ik naar de full moon party geweest. Echter was ik de dagen daarvoor ziek. Gevolg was dan ook dat ik met een aantal paracetamolletjes en advilletjes op, op de full moon party stond. Iedereen dacht dat ik aan de pillen zat, aangezien ik geen alcohol nuttigde. Deed ik ook, alleen niet het soort pillen dat zij in gedachten hadden!

Na Koh Pha Ngan ben ik samen met Maxine naar Koh Samui gegaan. Hier hebben we heerlijk genoten van luxe: zwembad, resort bij de zee, heerlijk eten, oliemassages, hairdresser. Kortom, een mini vakantie. Na drie heerlijke dagen ben ik terug naar Bangkok gegaan. Hier heb ik gezellig met Pia geshopt! En tevens kwam ik nog een bekende uit Nepal tegen, Bart. Gezellig met Bart wat gedronken en bijgepraat. En vandaag is het zover, mijn laatste dag Thailand! Vanavond vlieg ik naar Turkije. Turkije wordt visiting friends and family! In Istanbul verblijf ik een paar dagen bij mijn vriendin Hilal. Daarna ga ik verder naar Izmir om mijn vriendin Betul en haar familie op te zoeken en dan volgt mijn reis naar Alanya. Hier ga ik mijn ouders na 8 maanden weer zien en tevens ga ik mijn vriendin Baboes, haar man en jongste spruit opzoeken. Ik kijk er ontzettend naar uit!

Tot vanuit Turkije!

Liefs Isabel

Ps, vergeet niet de foto's en het filmpje van na de ping pong show te kijken!

  • 28 Mei 2008 - 06:14

    Sjors:

    Haha! Klinkt weer goed!

    Gelukkig had je een beetje weer op de eilanden, want daar had ik minder geluk. Weet je wel? Die orkaan? Daardoor had ik dus REGEN op Koh Chang!! :@

    Nee, het ga je goed. We horen het wel weer! Jammer trouwens dat we elkaar net hebben misgelopen in BKK, altijd grappig om Nepal gangers daar verdwaald rond te zien lopen.

    KuSjors

  • 28 Mei 2008 - 06:17

    Laura:

    JALOEERRRRSSS!! Geweldige verhalen weer, en zucht, ik zou toch een moord doen nu voor zo'n Thaise massage. Have fun in Turkije, geniet nog even!

    Liefs Laura

  • 28 Mei 2008 - 06:28

    Maarten:

    Chica,

    Foto´s zien er allemaal weer helemaal chill uit... en weer een goed verhaal!

    Geniet ze...

    Ciao
    M

  • 28 Mei 2008 - 08:02

    Erica:

    Hee Is,

    Hahaha dat filmpje...rare mensen heb je toch he!! Leuk dat Wil er ook was zeg!!

    Gaaf hoor wat je allemaal al gezien hebt, echt een superervaring!!

    Oh nog bedankt voor je kaartje he! Leuk!!

    Nou veel plezier nog in Turkije, geniet nog ff lekker!!

    Doei doei xxx Erica

    PS: ik ben nog niet bevallen hoor...

  • 28 Mei 2008 - 10:43

    Marieke:

    Nog maar even en dan ben je alweer terug! Wat een geweldige verhalen! Ben zo jaloers op je!

    Veel plezier in Turkije, doe Betul de groeten van me... Grappig zeg dat je nog naar izmir gaat.

    Ik zie je snel!!!!!!!!!!!
    xxxxxxxxx

  • 28 Mei 2008 - 16:23

    Sammy:

    Weer een goed verhaal Bella, ben jaloers om wat je allemaal wel niet doormaakt. Geniet ze nog!

  • 28 Mei 2008 - 17:09

    Paula:

    He lieffie!!

    Zoals de anderen ook al zeggen; weer een geweldig verhaal en ik ben ook zo jaloers op die thaise massage!! Die zou ik ook wel willen!!

    Heel veel plezier in Turkije met je vriendinnetjes!!

    (Helaas voor jou) maar tot snel!!!

    Dan gaan we weer eens kijken voor een weekendje weg!!

  • 28 Mei 2008 - 22:12

    Ginger:

    Hey leuk weer je verhalen!
    Ik ga 28 juni naar turkije "side" kom je daar nog in de buurt?
    xx have fun

  • 29 Mei 2008 - 10:01

    Willemijn:

    haha, ik bekeek net ff het filmpje van na de ping pong show! wat een grap was dat he! en helemaal met die nederlandse knulletjes (niks gewend)!!

    en wat een prachtige foto's van de thaise eilanden!! Zo jammer dat ik niet meer tijd had....goede reden om nog eens terug te gaan, maar ja dat had de yogi-man voorspeld he!! (driving home for christmas lalalalaaaahahaaa!)

    heel veel plezier in turkije, geniet van je laatste 'vakantiedagen' en tot heeeeel gauw!

    liefs, wil

  • 30 Mei 2008 - 08:18

    Eddy (Skirrgard):

    Ha die Isabel,
    Ontzettend leuk om telkens je verslagen te lezen. Jammer, jammer dat het einde in zicht begint te komen. Heel veel plezier nog in Turkije en geniet van je familie. Moet fantastisch zijn na zo'n lange tijd!
    Eddy

  • 30 Mei 2008 - 13:11

    Anja:

    hey!
    Gave verhalen en foto's weer! Helaas zit ik op een pc zonder geluid dus dat lolletje bewaar ik voor een andere keer! Was het trouwens Bart van Cross Borders die je tegen kwam? Lachen!
    Ik heb spontaan gister opeens weer een ticket geboekt en ga per 9 juli nog ff een maandje terug naar Nepal/India! hihi, lachen! Geniet van Turkije en tot in NL?? Per augustus woon ik in Hoofddorp, dat maakt afspreken wat makkelijker! ;-)
    liefs anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Isabel

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 36811

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 07 Juli 2015

Een nieuwe avontuur!

04 Oktober 2007 - 12 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: