Nog maar 1 dag! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Isabel Mosk - WaarBenJij.nu Nog maar 1 dag! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Isabel Mosk - WaarBenJij.nu

Nog maar 1 dag!

Door: Isabel

Blijf op de hoogte en volg Isabel

03 Oktober 2007 | Nederland, Amsterdam

Nog maar 1 dag te gaan en dan is het zover...Mijn trip begint!

Een aantal jaar staat deze reis op mijn lijstje van dingen die ik mijn leven nog wil doen. Een lang gekoesterde droom komt uit! Zoals in het boek "De Alchemist" van Paulo Coelho mooi beschreven wordt. De ene persoon heeft dromen om er alleen van de dromen, de andere persoon heeft dromen om deze uit te laat komen. Ik behoor zeker tot de laatste categorie.

Wodka drinken in Rusland,
Handel zien drijven op de Transmongoliën express en 5 dagen non-stop niet douchen :-),
Slapen in een Ger in Mongolië,
Zien hoe de snelst groeiende economie van de wereld omgaat met de voorbereiding van de Olympische Spelen,
De house scène mee maken in Shanghai, maar bovenal de cultuur van de Chinezen te leren begrijpen,
In contact komen met het lamaïsme in Tibet,
De Mount Everest bewonderen in Nepal
Vrijwilligerwerk verrichten in Nepal,
De Taj Mahal fotograferen in India
Swingen op een Bollywoodfilm,
Van het eten genieten in Thailand,
Wellicht nog een zijspong nemen richting Kuala Lumpur,
En als final touch mijn vrienden van mijn studie in Turkije opzoeken in Istanbul en Izmir.

Dit zijn nog maar een aantal voorbeelden van wat ik ga meemaken.

Door middel van deze blog wil ik jullie meenemen in mijn avontuur. Een avontuur dat ik overigens niet helemaal alleen ga doen. Twee lieve vriendinnen gaan deel uitmaken van deze reis. Zo vertrek ik morgen met Ellie naar Moskou en stappen wij zondag op de Transmongoliën express. Marjolein komt mij vergezellen aan het eind van mijn reis in China. Wij gaan het indrukwekkende Tibet en Nepal verkennen. In India ga ik in opdracht van een goede vriend tevens op zoek naar de kamasutra, het belangrijkste Indiase leerboek over de wetenschap van de liefde. Ruud komt voor elkaar! De overige delen reis ik alleen, alhoewel er zijn nog een aantal opties, maar deze verklap ik pas als ze zeker zijn.

Mijn reisplanning is als volgt:
Rusland: Moskou
Transmongoliën met stops in Siberië en Mongolië - 2 weken
China – 6 weken
Tibet – 3 weken
Nepal – 9 weken (vrijwilligerwerk bij www.tlrnepal.com)
India – 7 weken
Thailand – 6 weken
Turkije – 2 weken

Veel leesplezier!

Liefs Isabel

Ps. Aan mijn vriendjes en vriendinnetje. Bedankt voor alles afgelopen weekend! Echt super lief!

  • 03 Oktober 2007 - 08:05

    Paul:

    Isabel, helemaal top! toen ik je tegenkwam op de vakantiebeurs was je druk aan het plannen en nu gaat t echt gebeuren. volgens mij ga je heel 'rijk' terugkomen na zo'n lange tijd weg. geniet van alles!
    groeten
    paul

  • 03 Oktober 2007 - 08:07

    Laura:

    Wow...heel jaloers. Geniet er enorm van en doe voorzichtig!!

    Liefs Laura

  • 03 Oktober 2007 - 08:17

    Eveline En Ans:

    Heel veel plezier bij je reis, benieuwd naar alle belevenissen.

    Ans en Eveline

  • 03 Oktober 2007 - 08:31

    Karin:

    Hey Isabel,

    Zoooo jammer dat ik het afscheidsetentje heb moeten missen, maar ja...... Had graag ff persoonlijk gedag willen zeggen, want ik zal je babbel echt wel gaan missen hoor.
    Ik wens je in ieder geval heeeeeeeeel veel plezier, mooie ervaringen en ontmoetingen toe.
    Neem alles goed in je op, geniet!!!!!!!!!
    En ik hou je verhalen zeer zeker in de gaten.

    Groetjes en een knuf XX

  • 03 Oktober 2007 - 08:39

    John S:

    hee isabel,

    veel plezier he.....

    zal je avonturen volgen.....

    cheers..

  • 03 Oktober 2007 - 08:57

    Dennis B.:

    Wow, dat is toch aardig snel gegaan evengoed! Ga je nu alleen of heb je nog iemand kunnen vinden om je te vergezellen?

    Succes en hoop van je te horen :)

  • 03 Oktober 2007 - 09:00

    Steven:

    Hey Isabel,

    Ik hoop dat je een leuk afscheidsfeestje had! Ontzettend veel plezier met de lange reis die je morgen gaat maken en pas goed op je zelf! Er van genieten gaat vast en zeker lukken, en ik ben trots op je dat jij ook je dromen laat uitkomen!

    Groetjes Steven

  • 03 Oktober 2007 - 09:08

    Minke:

    Helemaal goed zo'n blogje. Kunnen we lekker op afstand meegenieten.
    Ik vind het helemaal leuk.
    Ennuh die zijsprong naar Maleisie is ABSOLUUT de moete waard!!!!!!!!!!!!!!
    Ga dan ook absoluut even een kijkje nemen in the Cameron Highlands. Prachtige omgeving en hele leuk gids bij Fathers guesthouse...vraag naar Satya en doe hem de groeten van 'Moose'.

    Heel veel plezier, geluk en mooie ontmoetingen toegewenst... én blijven schrijven! Minke

  • 03 Oktober 2007 - 09:20

    Sebastiaan:

    Veel plezier! Ik zal je weblog in de gaten houden!

  • 03 Oktober 2007 - 09:21

    Marlisa:

    It sounds really great if I was fluent in dutch....I still cant work out how to get to the photo's have a great trip though
    love marlisa xxxxxx

  • 03 Oktober 2007 - 09:54

    Sandra:

    Lief nichtje,

    heel veel plezier, van je wereldtrip!! geniet er van, en ik ga je blog afentoe ff lezen..

    Dikke kus San

  • 03 Oktober 2007 - 09:57

    Eline:

    Heel veel plezier met alles wat je gaat doen in dit grote AVONTUUR! geniet er van! En pas ook een beetje op jezelf... (tja ben nu ook moeder he!?!)
    Liefs Eline

  • 03 Oktober 2007 - 10:16

    Ginger:

    Is, heel veel plezier, heel gaaf dat je dit gaat doen, je zal wel erg veel gaan meemaken.
    Leuk dat ik het dan ook een beetje kan meemaken door het te lezen.
    Take care.
    Dikke kus Gin

  • 03 Oktober 2007 - 11:17

    Willemijn:

    daar ga je dan.....!! je laat je dromen uitkomen!! dit is iets in je leven waar je met trots en veel plezier op kan terug kijken en waar je nooit spijt van zal krijgen!

    lieve ies, heeeeeel veel plezier op reis en wie weet....somewhere somehow! ik ga je missen....

    x wil

  • 03 Oktober 2007 - 11:25

    Sabrina:

    Hey Isabel!!
    Ik wil je even een hele leuke reis wensen,en succes met 5 dagen niet douchen,ik heb het 8 dagen vol moeten houden!!Hopenlijk maak je veel leuke dingen mee,en ontmoet je veel leuke mensen!!
    Liefs Sabrina.

  • 03 Oktober 2007 - 13:25

    Daphne P:

    Heel veel plezier!
    Geniet, geniet, geniet,
    maar blijf opletten!

    Have fun!
    Kus van een jaloerse Haarlemse!

  • 03 Oktober 2007 - 15:05

    Han En Mieke:

    hallo Isabel
    wat spannend nog een dag wij wensen je een spannende reis en heel veel plezier
    toe doe voorzichtig ! we gaan je reis verslag zeker volgen groetjes Han en Mieke de Zwart.


  • 03 Oktober 2007 - 15:07

    Daniëlle:

    Heel veel plezier tijdens je reis!! Ben zo jaloers, wil ook weer terug.

    Ben benieuwd naar al je spannende avonturen!!!
    xxx


  • 03 Oktober 2007 - 16:15

    Ellen Böhm:

    Hoi isabel, wat een supertrip ga jij maken zeg ! geweldig. Ik hoop dat je heel veel plezier zult beleven , maar geniet vooral van de mooie cultuur en natuur in al die landen!!
    Ik zal je berichten met veel plezier gaan lezen. Misschien kom ik je ook nog wel ergens opzoeken ;-)

    lieve groetjes van Ellen

    Gaat het verder goed met je? lijkt me wel. Ik hoorde van Mariska Rupcic dat zij ook bij jou werkt. Is een vroegere collega/vriendin van me.
    Nou, heel veel plezier en geniet
    Ellen

  • 03 Oktober 2007 - 16:15

    Dominique:

    Ha Ies,

    Tijd niet gesproken, maar een hele goede reis en natuurlijk heel veel plezier gewenst! Maak er een onvergetelijke tijd van en heel veel foto's.

    Liefs Dominique

  • 03 Oktober 2007 - 17:39

    Kim:

    Hey Isabel,
    Dan is het eindelijk zover en gaat je reis beginnen. Ik ga je avonturen zeker volgen. Ik wens je echt een te gekke reis, ervaring en veel plezier toe.

    Dikke kus Kim

  • 03 Oktober 2007 - 19:17

    Bregje:

    Hallo lievie!!!Ik heb je niet meer kunnen bereiken vanavond. Ben je al zenuwachtig???Ik ga dus niet mee morgen ochtend, maar dat was al duidelijk hoop ik. HEel veel plezier en ga super genieten!!Ik bel je als de kleine er is..

    heel veel liefs van ons

  • 03 Oktober 2007 - 19:34

    Deborah Lagerwaart:

    He Isabel!

    Heel veel plezier!! Ik kijk uit naar al je verhalen!

    Liefs Deborah

  • 03 Oktober 2007 - 19:41

    Linda :

    Hoi Isabel,

    Echt heel veel plezier! Geniet vooral! En pas goed op jezelf!

    Liefs,
    Linda (S)

  • 03 Oktober 2007 - 23:10

    Marieke:

    Vanaf Dubai Airport... Have fun!
    x

  • 03 Oktober 2007 - 23:29

    Fqih-rahali.nl :

    reis in vrede en geniet elke moment en blijf jezelf.

  • 04 Oktober 2007 - 10:07

    Twanet:

    Hoi Isabel,
    Jammer dat ik niet bij het etentje kon zijn.Ik dacht 2 oktober afscheid van je te nemen tijdens het bedrijfsuitje. Helaas is dat niet doorgegaan en hebben wij elkaar niet meer gezien. Ik wens je veel plezier onderweg en geniet van alles
    wat er op je pad komt!

    Liefs Twanet

  • 04 Oktober 2007 - 11:25

    Theresa:

    good luck! enjoy your trip I'm really jealous... maybe we meet somwere
    x Theresa

  • 04 Oktober 2007 - 23:16

    Marieke De Zwart:

    Hey lieve isabel!!

    Ik kan het niet vaak genoeg zeggen dat ik je zo ongelooflijk veel plezier wens!! Ga onwijs genieten maar doe vooral heel voorzichtig!!! Blijf met beide beentjes op de grond, maar ook gewoon jezelf!!
    En nogmaal super bedankt voor je tips op het laatste moment!! Ik ga je zeker laten weten hoe ik het heb gehad maar ik blijf vooral jou verhalen en foto's volgens!!!

    Heel veel liefs!! Marieke

  • 05 Oktober 2007 - 20:58

    Marieke Stolk:

    Je avontuur is begonnen! Spannend hoor! Geniet van iedere minuut!! Heel veel plezier, en wees voorzichtig. We mailen!

  • 07 Oktober 2007 - 19:56

    Rachel:

    Als ik je hyves mag geloven, heb je het nu al super naar je zin! Mooi zo!!!!

    Geniet ervan!!

    kus

  • 11 Oktober 2007 - 09:07

    Denise:

    hoi is..
    hoest het nu?
    Zit nu even je schema te bekijken...woh echt super gaaf joh!
    je mist hier niks hoor..ik denk dat wij alle ervaringen missen..
    ik ga ik januari naar thailand...dan missen we elkaar...
    heel veel plezier
    en tot pfff nog niet snel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Isabel

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 36870

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 07 Juli 2015

Een nieuwe avontuur!

04 Oktober 2007 - 12 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: