Giant Panda's - Reisverslag uit Chengdu, China van Isabel Mosk - WaarBenJij.nu Giant Panda's - Reisverslag uit Chengdu, China van Isabel Mosk - WaarBenJij.nu

Giant Panda's

Door: Isabel

Blijf op de hoogte en volg Isabel

27 November 2007 | China, Chengdu

Hierbij een bericht vanuit Chengdu! Ook wel bekend om haar Giant Panda's! Mijn tweede gast is ook gearriveerd, Marjolein. Super leuk!

De afgelopen weken zijn zeer relaxed geweest! In Sanya heb ik een weekje heerlijk genoten van zon, zee, strand & lekker eten. Het was wel raar om na 1,5 maand alleen verder te reizen. Maar daarentegen heb ik weer zoveel mensen ontmoet en ben ik met diverse mensen opgetrokken. Dit gaat allemaal veel sneller en makkelijker dan je denkt.

In Sanya ben ik in contact gekomen met Annicka uit Zweden en Vanessa uit Australië. Annicka is in China ivm de masterthesis en Vanessa studeert Chinees (erg handig). Met hen en nog een paar anderen "vrienden" heb ik diverse dingen gedaan. Zo zijn we naar diverse stranden gegaan. Ook, op tip van een Engelsman, naar het naaktstrand van Sanya. Nou niet boeiend. We voelden ons ook niet op ons gemak, dus zijn we maar snel weer weggegaan. Tevens ben ik met hen het nachtleven van Sanya in gedoken. De clubs in China blijven gaaf om mee te maken. In één van de clubs (Dior) ging de dansvloer op en neer. Daarnaast had je gogo-dansers die in een soort "douchcabine" aan het dansen waren. Ook Vanessa ging ik een van deze "cabines" dansen. Echt grappig! Ze werd door alle Chinezen toegejuicht.
Met Annicka heb ik een aantal dagen een kamer gedeeld. Wij hebben vaak geshopt, met name cadeaus voor thuis. Daarnaast zijn we naar de hotsprings gegaan. 30 soorten zwembaden o.a. coffeepool, theapool, winepool, coconutmilk pool, etc. De meest bijzondere hotspring was diegene met de visjes erin. De visjes eten je dode huidcellen op. Daarnaast geven zij weer bepaalde oliën aan je lichaam. Schijnt goed te zijn. Ik moet zeggen dat het erg komisch was. Een minpunt in Sanya was dat ik ontzettend verbrand ben, iets te enthousiast in de zon gezeten. Ik leek echt op een tomaat na die dag. Vandaar de weinige foto's van Sanya :-) Tevens zijn we een paar avonden in de zee gaan zwemmen. Kortom, heerlijk weekje genieten. Reizen is natuurlijk erg vermoeiend. Zo nu en dan moet je een korte vakantie houden :-)

Na Sanya ben ik naar Haikou gegaan. Dit is tevens op het eiland Hainan. Vanuit hier ging mijn vlucht naar Kunming. Op Hainan zijn trouwens veel Russen. Denk je er net van af te zijn, kom je ze in grote aantallen weer tegen. In Sanya was ook alles in het Russische geschreven. Naast de Russen zie je veel Chinese toeristen. Sanya staat bekend als het Hawaï van het oosten, je ziet dan ook veel Chinezen in van die Hawaï blousjes lopen. Het is zo grappig om te zien. Stelletjes en groepen lopen in hetzelfde shirt met bijpassende broek. Chinezen, echte groepsmensen.

In Kunming heb ik ook niet echt veel gedaan. De eerste nacht was zeer vermoeiend. Ik verbleef in een dorm met 4 personen, alleen was ik er nog niet achter wie hier sliepen. Toen ik 's avonds terugkwam, lag er alleen een Westerse jongen te slapen. Ik dacht, relaxed. Totdat ik om half 6 in de nacht door een Chinees wakker werd door zijn gesnurk. Dit ging zelfs door mijn oorplugs heen. Het bleek dus dat er Chinezen bij gekomen waren. Uiteindelijk heb ik 3 uur met mijn Ipod op in bed gelegen. Op zo'n moment denk je, nee niet nu. Ik was namelijk erg moe van de vlucht die nacht daarvoor. De volgende dag ben ik gelijk van dorm gewisseld. Ik ben toen naar een meisjes dorm verhuist, veel beter!

In het hostel heb ik 2 leuke Engelsen (Jorden & Nik en hun konijn China) ontmoet, waar ik een dag mee ben opgetrokken. Met hen ben ik tevens naar een hotpotrestaurant geweest. Hier staat een pan op tafel waar je van alles en nog wat in kan doen. Dit was leuk, behalve toen er een dode kip geserveerd werd. Toen dacht ik: dit ga ik echt niet op eten. Naast Nik en Jordan, heb ik ook twee leuke Nederlanders ontmoet (Sari en Edo). Is toch altijd fijn om Nederlanders te ontmoeten. Daarnaast ben ik in Kunming drie avonden op stap geweest met Gidi. Hij woont in Kunming en is hier een bedrijf aan het opzetten. Dit was super gezellig! Zo kom je op plaatsen waar je als backpacker minder snel komt.

Zaterdag ben ik met het vliegtuig naar Chengdu gevlogen. In Chengdu kwam ik rond 16.50 aan. Een uur later arriveerde Marjolein. Echt super leuk om haar te zien! Bedankt mam en pap voor de lekkere, handige en komische dingen.'s Avonds heerlijk gegeten met Marjolein. De volgende dag zijn we onze trip gaan plannen.

Gisteren zijn we naar de Giant Buddha geweest. Dit is idd Giant. Daarnaast waren er veel verschillende buddha's. Vanochtend zijn we naar het Panda Breeding centrum geweest. Dit was echt bijzonder. Baby panda's, peuter panda's, allerlei panda's van verschillende leeftijden. Echt zo schattig en bijzonder om mee te maken.

Vanavond vetrekken we met de trein naar Tibet. Dit is maar 46 uur (vergeleken met de Trans niet zo lang). Tibet, ik kan niet wachten! Hier kijk ik al zo lang naar uit! Ik ben zeer benieuwd hoe ik het ga ervaren. Ik laat het jullie binnenkort weten!

In ieder geval alvast een fijne Sinterklaas. Marjolein heeft pepernoten meegenomen, zodat ik Nederland en het Sinterklaas gevoel niet vergeet :-)

Veel liefs, Isabel

  • 27 November 2007 - 08:33

    Ome RO:

    hallo dames, goed te lezen dat Isa het prima naar dr zin heeft, en super dat Marjolein er ook is!!!
    Mar had goede reis hoorde ik en zelfs 3 stoelen om te slapen....luxe!!!
    maar denk/weet dat ze er ook zeker aan toe was!!!

    veel plezier, jammer dat jullie mijn als kamergenoot ALLEEN hebben achter gelaten

    geniet ervan!!!!

    groeten
    Ronald

  • 27 November 2007 - 08:34

    Ronald:

    mogen we jou fotos gebruiken voor CHT???

  • 27 November 2007 - 08:45

    Jeanine:

    ha Isabel,
    leuk je berichten te lezen!
    bedankt voor de schattige handschoentjes voor Julia. Het wordt hier kouder, dus ze kan ze bijna aan.
    Hier alles goed, ze groeit goed en als ze wakker is lacht ze de hele dag.
    Laura komt vanavond weer kijken.
    Veel plezier en geniet van de mooie reis,
    veel liefs,
    Eugene, Jeanine en Julia

  • 27 November 2007 - 11:53

    Wil:

    gaaf ies!!! wou dat ik af en toe ff met je mee kon kijken daar...tja, moet t met je mooie foto's doen! heel veel plezier met marjolein!!

    dikke kus, wil

  • 27 November 2007 - 12:08

    Karin:

    Heerlijk om te lezen dat het allemaal zo mooi, leuk, ontspannen (niet altijd, hihi) en vooral positief is. Echt super! En dan nu op naar Tibet, spannend hoor.
    Lekker dat Marjolein goed is aangekomen, want dat was nog ff stressen op het laatst. Heb haar ook geen goeie reis kunnen wensen, helaas. Alsnog bij deze!
    Geniet er samen van en ben benieuwd naar de volgende verhalen!

    Kus en knuf XXX

  • 27 November 2007 - 15:12

    Monique:

    Wat geweldig weer die foto's en verhalen. Leuk dat Marjolein er ook is!
    Geniet er samen nog van!!! Blijf jullie volgen....errug leuk!!!

    Groeten Monique

  • 27 November 2007 - 18:59

    Robin:

    Hey Bel

    Leuke foto`s zeg
    Neem je zo`n panda voor me mee
    Wat een leuk huisdier

    Veel plezier

    Je broertje

  • 27 November 2007 - 19:37

    Erik:

    Hoi Isabel.

    Heb je site via Marjolein. Erg leuk die verhalen om te lezen. En natuurlijk de foto's.
    Geef Mar maar een kus/knuffel.

    Groetjes Erik.

  • 27 November 2007 - 22:42

    Saartje:

    Hallo Isabel, ik vind het heel fijn om te zien dat mijn Marjolein bij jou zit te eten, wil je haar vertellen dat ik het ook naar mijn zin heb bij Skimmie. Wij genieten net als iedereen heel erg van al je verhalen. Heel veel plezier samen. Groetjes en knuffels van Saartje en Skimmie

  • 28 November 2007 - 12:17

    Bregje:

    He Lievie!!Ik krijg ze gelukkig weer je mails!! Ik blijf toch maar weer trots op je!!Helemaal leuk weer om te lezen. Je geniet he? Je ziet er ook super goed uit.
    Heel veel plezier met Marjolijn ..

    Dikke kus van mij...en een kusje van Jens

  • 28 November 2007 - 13:04

    Jaap (:

    Hoi

    Leuk te lezen dat het in China zo leuk is nog veel plezier jullie twee.
    In Tibet en Nepal

    groetjes Jaap
    (vriend van Marjolein)

  • 29 November 2007 - 07:51

    Susanne:

    He Isabel,

    Super om al je belevenissen te lezen, alsof ik stiekem in je rugzak mee op reis ben en ook alles meemaak...haha.
    Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt, alles tot nu toe goed is gegaan en je onderweg gezelschap hebt gehad van je vriendinnen. Toch is het ook idd erg leuk om met wildvreemde in gesprek te raken. Dan krijg je toch een heel andere indruk van een land.Ik wens je nog heel veel plezier toe en kijk uit naar je volgende berichtje!

    Liefs Susanne

  • 04 December 2007 - 19:24

    Mvancoezand@hotmail.:

    hoi isabel,ik ben nu bij jot en marjan en heb ff je foto s bekeken.volgens mij ben je veel afgevallen en komt dat niet door sonja bakker,hahaha.over het ziekenfonds moet je ff duidelijk formuleren wat ik precies moet doen.je moet ook ff je ziekenfondsnr.doorgeven anders kan ik natuurlijk niks regelen.verder is half nederland hier ziek,dus je mis niks.veel groetjes en dikke knuffel van mams en paps,doeidoei xxxgroeten aan marjolein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chengdu

Isabel

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 36871

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 07 Juli 2015

Een nieuwe avontuur!

04 Oktober 2007 - 12 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: