Een gelukkig, maar ook ongelukkig begin van 2008! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Isabel Mosk - WaarBenJij.nu Een gelukkig, maar ook ongelukkig begin van 2008! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Isabel Mosk - WaarBenJij.nu

Een gelukkig, maar ook ongelukkig begin van 2008!

Door: Isabel

Blijf op de hoogte en volg Isabel

04 Januari 2008 | Nepal, Kathmandu

De beste wensen voor 2008 vanuit Kathmandu!

De afgelopen weken heb ik een aantal leuke gebeurtenissen meegemaakt, maar ook een aantal minder leuke.

Nepal bevalt me goed! Ik ben goed opgevangen bij mijn vrijwilligerswerk. Ik woon in een leuke buurt. Om de hoek is een heerlijke bakkerij, iets verderop een goede kaasboer (yes, ik kan weer kaas eten ;-)) en een lekker lunchcafe. Kortom niks te klagen. Ik word elke dag wakker met zon. Geniet hier elke ochtend op het balkon van, onder het genot van een zelfgemaakte cafe latte. Ik heb sinds een week een Indische fiets en een een Nepalees telefoonnummer (voor diegenen die behoefte hebben mij te sms`en of te bellen, 00977 9803615432) Oja, dit is geen KPN, houdt in dat je er soms niet meteen doorheen komt. Slechts 38 euro heb ik voor mijn nieuwe fiets betaald. Ik begin hier echt een leventje te krijgen. Dankzij Niek en Sam heb ik op korte termijn veel leuke en interessante mensen leren kennen.

Op de eerste dag kwam ik al in contact met de lokale slotenmaker. Ik was net in het appartement getrokken en gesetteld. Toen dacht ik: laat ik de buurt eens verkennen. Ik woon in een vrijstaand huis waar 2 appartementen in zitten. Beneden woont Niek en boven wonen Sam en Billie. En ik nu dan tijdelijk. Wat gebeurde er, ik sloopte het slot van de tweede deur. De entree van de twee appartementen. Gevolg was dan ook, dat ik hele middag geleerd heb hoe je een slot er uit moet slopen en hoe je er een nieuw slot in zet. En dat gaat niet zoals bij ons. Op zo`n moment denk je, lekkere eerste indruk. Maar goed, bleek dat ik niet de enige was die op zijn eerste dag zoiets meemaakte.

De volgende dag had ik het huis een weekje voor mezelf. Billie vetrok de dag nadat ik was aangekomen naar haar homecountry en Sam ging een weekje op vakantie. Samen met Niek hebben we een start gemaakt aan een van de projecten. Maar doordat kerst in deze week viel, waren we niet in staat om veel te doen. Kerst was super! Op de dagen zelf wist ik nog niet wat ik ging doen, maar ik heb 3 zeer geslaagde avonden gehad. Op kertavond heb ik gezellig met een clubje gegeten en daarna zijn we op stap gegaan. Tijdens het uitgaan kwamen we in contact met een groep Ieren. Ieren zijn idd echte masters in het drinken. Met de Ieren zijn we de avonden daarop ook op stap geweest. Dan kwamen er weer mensen bij, dan gingen er weer mensen naar huis. Je ontmoet zo snel mensen en niet alleen maar reizigers en vrijwilligers, maar ook mensen die hier een business hebben, zoals ontwerpers, die hier kleding laten maken. Deze mix is juist zo leuk. 1ste en 2de kerstdag heb ik aan een stuk door gevierd, vanuit de kroeg heerlijk ontbijten bij Helena`s. Het was een geslaagde kerst!

Een paar dagen na kerst voelde ik me niet zo fit. Op oudejaarsavond had ik een privediner met 16 mensen. Nepalezen vieren nieuwjaar niet zoals wij, dus geen vuurwerk, champagne, etc. Dit kom doordat zij hun eigen nieuwjaar hebben in april. Een reden voor hen om het toch een beetje te vieren is, omdat zij dan kunnen drinken. Vandaar dat alle expats, etc. privefeestjes geven. Helaas heeft voor mij de avond maar kort geduurd. Ik voelde me zo beroerd dat ik om 2330 lekker in mijn bed lag en sliep. De vooravond was gezellig, een heerlijk 3-gangen menu, oliebollen, champagne, dropshot, gluhwein, maar helaas moest ik het feest verlaten. Goed begin van 2008. De volgende dag toch maar even naar het ziekehuis voor de zekerheid. Ik had namelijk een een zeer dikke buik en darmproblemen. Aardige dokter David heeft me gecheckt en medicijnen gegeven. De eerste 2 dagen van 2008 lag ik dus op mijn bed.

Toen ik gisteren voor het eerst weer naar buiten ging, gebeurde er iets waar ik echt niet op gehoopt had. Ik werd aangereden door een busje. Ik reed op mijn fiets en keek over mijn schouder om, omdat ik wilde draaien. Binnen 1 sec. zaten er twee diepe sneeën in de bovenkant van mijn hand. Toen ik mijn spier en witte onderhuid zag, wist ik, dit is niet ok. Voor je het weet staan er tig Nepalezen om je heen die je willen helpen en kan je dat eigenlijk niet aan. Ze regelden een taxi en wilden me naar een ziekenhuis in Thamel sturen. Erg lief, maar ik wilde naar het ziekehuis om de hoek, waar ik net twee dagen geleden was geweest. Ik heb Niek gebeld, want zij was op mij aan het wachten. Zij was snel bij mij (voor mijn gevoel alleen niet). Je bent op zo`n moment ook in shock, mensen helpen je, hand ging omhoog, kreeg van een Nepalees een sjaal om het bloeden te stoppen, echt lief. Maar ik was zo blij toen Niek arriveerde. Snel naar het ziekenhuis. Dit ging allemaal heel snel. Voor ik het wist lag ik op een tafel, had de dokter een plastisch chirurg gebeld. Hij wilde het zelf niet hechten omdat er wellicht zenuwen of spieren geraakt waren. Het leek een eeuwigheid te duren voordat de plastisch chirurg er was. Hij kwam vanuit de andere kant van de stad en het verkeer is hier niet normaal. Uiteindelijk veel verdoving gekregen. Niek was gelukkig de hele tijd bij mij. Ze viel bijna flauw toen ze mijn wond open zag, ze dacht: dat kan nooit meer dicht. Maar gelukkig is alles goed gekomen. Ik heb geluk gehad met de wond en de plastisch chirurg dat hij beschikbaar was. Er zijn er namelijk maar twee in Nepal. Daarnaast ben ik ontzettend goed opgevangen door de clinic. Een van de doktoren had echt humor, dat was fijn. Daarnaast was ik zeer blij met Niek (erg handig dat zij hier ook reisleider is). Ik heb vannacht slecht geslapen doordat de verdoving ermee ophield. Niek en Sam zijn echte schatten, wat dat betreft heb ik het getroffen met hen hier. Morgen moet ik weer langs bij de clinic en over 2 weken mogen de hechtingen eruit. Ik hoop dat ik mijn portie voor 2008 wel gehad heb! Hopelijk voel ik me snel weer beter, want 7 januari staat een trip naar the last resort gepland. Daarnaast wil ik gewoon lekker aan de slag met mijn projecten in dit bijzondere land. Want bijzonder is het zeker, de mensen zijn super aardig en behulpzaam.

Vandaag ben ik precies 3 maanden op reis. Ik geniet nog steeds van alles, leer veel van anderen en over mezelf. Ik
kijk uit naar de mooie en bijzondere dingen die nog gaan komen. Gelukkig heb ik nog 5 maanden en een week te gaan!!!

Foto`s volgen later. Met één hand typen duurt al lang, laat staan foto`s verkleinen en erop zetten.

Liefs Isabel

  • 04 Januari 2008 - 10:42

    Susanne:

    He Isabel,

    Ten eerste een heel gelukkig, liefdevol en GEZOND 2008 waarin je maar veel mag genieten van het leven en de ervaringen die je opdoet tijdens je reis.
    Hartstikke leuk om weer te lezen over je belevenissen. Ik ben echt jaloers!
    Maar je hebt wel pech de laatste tijd. Ik zal de beschermengeltjes je kant opsturen...haha.
    Hoe is het trouwens met het vrijwilligerswerk in Nepal?Ik heb het idee dat je heel erg de vrije hand hebt en veel zelf mag doen.Dat is wel fijn.
    Ik wens je nog heel veel plezier toe en als je af en toe een dipje hebt, moet je maar denken aan alle mensen die met je meeleven in Nederland. En ondertussen gewoon lekker genieten!

    Liefs Susanne

  • 04 Januari 2008 - 10:45

    Bregje:

    Jeetje Ies, dat is zeker pech hebben. Gelukkig is het niet veel erger. Dat kun je echt niet gebruiken daar. Hopelijk geneest het snel. Doe wel verder rustig aan he? Xxx Breg

  • 04 Januari 2008 - 11:08

    Rachel :

    Oeii, dat zijn enge verhalen. Sowieso lijkt me zo'n ongeluk vreselijk, laat staan in een onbekend land etc.. Bahbah.. Maar gelukkig ben je goed en snel geholpen, dat is wel fijn natuurlijk. Ik hoop dat de rest van 2008 beter verloopt :) En als ik even uitreken ben je ergens in mei in Turkije? Dat is toch je laatste stop he.. Nou misschien kom ik je dan nog tegen ;) Geniet van Nepal en.. voorzichtig zijn he!

    xx

  • 04 Januari 2008 - 11:39

    Wil:

    jeetje ies, wat een rotbegin van 2008! ik hoop dat het hierbij blijft en dat je wond goed geneest en dat je snel echt aan het werk kunt! en weer kunt genieten van de mooie dingen in nepal!

    kus uit holland!

    ps. ik ga volgende week op wintersport (zwitserland) met de familie!! heb er heel veel zin in, maar aan de andere kant is het toch wel raar hoor..

  • 04 Januari 2008 - 12:31

    John S:

    hee beste wensen he..

    super om je verhalen te lezen..

    cheers..

  • 04 Januari 2008 - 12:52

    Lucinda:

    Hoi isabel

    Gelukkig nieuwjaar.
    Wat een pech het begin van het nieuwe jaar.
    Gelukkig heb je een leuke kerst gehad.
    Ik heb met kerst de zus van de partner van me me moeder ontmoet en dat is Hennie Jensen.
    Die melde mj aan op hyves en zag jou bij mij staan.
    jullie hebben samen op Rhodos gewerkt wat grappig he.

    Ik wens je nog een goeie en leerzame reis toe.

    Liefs Lucinda

  • 04 Januari 2008 - 13:27

    Elvira:

    O Is, wat een pech zo in het begin van dit nieuwe jaar.
    Sterkte, dikke kus

  • 04 Januari 2008 - 16:29

    Karin:

    Hey Isabel

    Allereerst uiteraard al het beste, veel geluk en gezondheid toegewenst voor 2008.
    En idd heb je je portie ongeluk wel gehad voor de rest van het jaar (en wat mij betreft de komende 10 jaar). Gelukkig dat je zo geweldig door Niek en Sam wordt opgevangen en geholpen. Hoop dat de wond goed geneest en dat je er straks weinig meer van ziet!

    Als ik je verhaal zo lees mag het de pret en je enthousiasme in ieder geval niet drukken, houen zo! Wat dat betreft heb je pit genoeg.

    Nou, op naar de volgende avonturen. Ben benieuwd. Geniet er van.

    Dikke kus,
    Karin.

  • 04 Januari 2008 - 18:20

    Natasja:

    He Izzy!!!

    Jeetje wat heftig zeg en wat zul je geschrokken zijn....Hopelijk komt het allemaal goed en heb je niet teveel pijn. Verder heb je het echt helemaal te gek zo te lezen. Klinkt echt super. Nou sterkte met je hand, doe rustig aan en kijk goed uit de volgende keer op je fietsje heh!!!!

    Dikke KUS Natas

  • 04 Januari 2008 - 19:06

    Sammy:

    Jeetje Bella, wat een verhaal zeg he. Laat ik maar beginnen je met een GEZOND en VOORSPOEDIG 2008 te wensen! Beterschap!

  • 04 Januari 2008 - 19:09

    Mvancoezand@hotmail.:

    hoi isabel,sjonge,dat was wel ff schrikken zeg,na zo n aanrijding!je kunt zo iets natuurlijk nooit voorkomen,maar kijk goed uit hoor!nu maar hopen dat het allemaal goed geneest.je moeder heeft mij gevraagd of ik tegen je wil zeggen dat ze iets ingesproken heeft op je voice mail.groetjes van aad en marjan van coezand x

  • 04 Januari 2008 - 22:18

    Marieke De Zwart:

    Hey Is,

    Oh, oh, oh, wat een pech!! Lekker begin inderdaad!! Hoop dat het allemaal weer goed komt met je hand!! En natuurlijk bij deze heel veel geluk en gezondheid maar ook genietende momenten voor 2008!!!
    3 Maanden alweer, wat gaat het toch snel allemaal!!

    Succes en beterschap!! lieve Isabel!!! xxx marieke

  • 05 Januari 2008 - 15:59

    Marieke Stolk:

    hee iesie

    wat een brokkenpiloot ben je toch! moest stiekem wel lachen toen ik las: 'ik werd aangereden door een busje' echt zo'n bridget jones moment..! maar het vervolg van het verhaal was wel wat minder leuk... ik hoop dat je er niet teveel last van blijft houden, wees voorzichtig dat je geen infectie krijgt.

    veel succes met het vrijwilligerswerk, en heel veel plezier! geniet lekker!!

    pas goed op jezelf,

    liefs marieke XX


  • 06 Januari 2008 - 11:30

    Minke:

    Hey Ies,
    Wat een verhaal hé, ik zeg de beste wensen en heel veel sterkte met je pootje. Dat het maar snel en netjes mag genezen... verder niets opgelopen hoop ik?
    X! uit ons nieuwe huis, Minke

  • 09 Januari 2008 - 15:43

    Marinka:

    Isabel,

    vanuit Beverwijk allereerst nog de beste wensen en dat het vanaf nu een goed en gezond 2008 gaat worden. Hoop dat je hand een beetje snel geneest en dat je kan blijven genieten van alle moois wat je meemaakt.
    have fun liefs Marinka

  • 12 Januari 2008 - 16:38

    Laura:

    Hee lieve Isabel,

    Dank voor je gezellige berichtje! Wat een avonturen allemaal,hoop dat het inmiddels wat beter gaat met je hand..Doe maar wel voorzichtig! Kunnen we van af nu mooi elkaars avonturen lezen ;-) Tot mails, dikke kus!

  • 16 Januari 2008 - 14:03

    Henk :

    Zozo Kathmandu klinkt heel gezellie. En uhh ik hoop dat het met je handje goed komt. En o ja ken jij een of andere Herman!!

    Vervelend kutjoch he

    Gr Henk de Waterval

  • 17 Januari 2008 - 17:53

    Nel:

    hoi isabel
    je zal wel raar staan te kijken van mij een berichtje te ontvangen,maar heb van je moeder gehoord dat je het heel erg naar je zin hebt. dus ik ben je aan het volgen.hoop dat verder alles goed (vooral met je hand)Geniet nog van je reis gr. nel

  • 19 Januari 2008 - 12:33

    Irene:

    Hoi Isabel! Ik heb eindelijk je site gevonden.. Wat een pech en rottig begin van 2008, maar je hebt verder vast en hopelijk een heel mooie reis! Geniet ervan, heel veel plezier!!!!
    Hier alles best, ouderwets en regelmatig op stap, lekker druk met werken, enzo. Moet je allemaal niet aan denken. Groets en liefs, Ruud en Irene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Isabel

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 36871

Voorgaande reizen:

19 Januari 2015 - 07 Juli 2015

Een nieuwe avontuur!

04 Oktober 2007 - 12 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: